Leczenie łysienia Wrocław

Problem nadmiernego wypadania włosów

Łysienie należy do dość powszechnie występujących problemów dermatologicznych, dotykających zarówno mężczyzn, jak i kobiety, a nawet dzieci. Nadmierne wypadanie włosów nie jest tylko zmartwieniem natury estetycznej. Często wskazuje ono na pewne nieprawidłowości zdrowotne, jak i staje się przyczyną dyskomfortu psychicznego, niejednokrotnie wpływając na jakość życia osoby tracącej włosy. Trzeba zauważyć, że wypadanie włosów to proces naturalny, który można zaobserwować na co dzień. Niepokojącym objawem staje się dopiero zbyt duża liczba traconych włosów, czyli więcej niż około stu dziennie. Dzięki dostępności nowoczesnych metod terapeutycznych, możliwe jest skuteczne leczenie wypadania włosów. Kluczową rolę odgrywa tu odpowiednia diagnostyka i ustalenie przyczyny problemu.

Przyczyny łysienia

Na nadmierną utratę włosów może mieć wpływ szereg różnorodnych czynników. Do najczęstszych z nich należą: – zaburzenia hormonalne, – choroby skóry głowy, np. łojotokowe zapalenie skóry, grzybica, – stres, wstrząs psychiczny, – niedobory witamin i składników mineralnych, – choroby ogólnoustrojowe, m.in. toczeń trzewny układowy, cukrzyca, – niektóre lekkie, m.in. chemioterapeutyki, – niewłaściwa pielęgnacja włosów, – uwarunkowania genetyczne. Zanim wdroży się odpowiednią terapię, koniecznie trzeba poznać przyczynę, jaka odpowiada za wypadanie włosów. Leczenie, żeby przyniosło pożądane efekty, zawsze dobiera się w zależności od nasilenia problemu oraz jego etiologii.

Rodzaje łysienia

Istnieje kilka różnych rodzajów nadmiernego wypadania włosów. Do powszechnie spotykanych zalicza się łysienie: telogenowe, androgenowe, plackowate oraz bliznowaciejące. Łysienie telogenowe dotyczy często kobiet i polega na skróceniu fazy wzrostu włosa. W życiu włosa wyróżnia się pewien stały cykl, składający się z trzech faz: – wzrostu (anagen) – trwa ona od 3 do 6 lat i dotyczy aż 80-85% wszystkich włosów na skórze głowy; – przejściowej (katagen) – to ok. 1 do 2 tygodni, podczas których włos przestaje rosnąć i przygotowuje się do wypadnięcia; – spoczynku (telogen) – dotyczy ok. 15% wszystkich włosów i trwa od 2 do 4 miesięcy, kiedy włos pozostaje jeszcze w mieszku włosowym, po czym wypada, wypchnięty nowo rosnącym włosem. W przypadku łysienia telogenowego w fazie spoczynku znajduje się aż od 60 do 80% włosów. Obserwuje się wtedy nadmierne ich wypadanie oraz przerzedzenie włosów na całej głowie. Najczęstszym typem nadmiernej utraty włosów jest łysienie androgenowe. U jego podłoża leży nadmierna wrażliwość mieszków włosowych na hormony androgenowe. U mężczyzn ten typ łysienia ma podłoże genetyczne i najczęściej objawia się utratą włosów w okolicy czoła, szczytu głowy oraz skroni. U kobiet łysienie androgenowe często wpływa na równomierną utratę włosów na całej głowie. Choć ma ono uwarunkowania genetyczne, dziś istnieją metody hamujące łysienie androgenowe męskie. Leczenie tej przypadłości, jeśli jest odpowiednio dobrane, daje bardzo dobre rezultaty. Łysienie plackowate często ma nagły początek. Można rozpoznać je po tym, że na skórze głowy pojawiają się najpierw pojedyncze, a później liczne, okrągłe obszary całkowicie pozbawione włosów. Niekiedy ten rodzaj łysienia dotyka także innych owłosionych miejsc na ciele, np. brwi czy pach. Ze wszystkich rodzajów łysienia najrzadziej występuje to o charakterze bliznowaciejącym. W trakcie jego przebiegu dochodzi do trwałego uszkodzenia mieszków włosowych, a w konsekwencji do permanentnej utraty włosów.

Metody leczenia łysienia

Nie istnieje jedna, uniwersalna metoda gwarantująca zahamowanie nadmiernej utraty włosów i wzrost nowych. W HairCenter Kierach leczenie łysienia zawsze dobieramy do indywidualnej sytuacji danego pacjenta. Całą procedurę rozpoczyna szczegółowy wywiad, badanie oraz analiza wyników badań. Postawienie właściwej diagnozy stanowi pierwszy krok do sukcesu w walce z nadmiernym wypadaniem włosów. Dokonując analizy, bierzemy pod uwagę m.in. płeć pacjenta, zaawansowanie procesu łysienia, jego przyczyny, wyniki badań laboratoryjnych, wywiad na temat pielęgnacji włosów. W HairCenter Kierach zajmujemy się diagnozowaniem oraz leczeniem farmakologicznym oraz zabiegowym każdego typu łysienia. Pomagamy zarówno pacjentom borykającym się z początkową fazą nadmiernego wypadania włosów, jak i tym cierpiącym na różne rodzaje łysienia w zaawansowanym stadium. W naszej klinice stosujemy skuteczne metody, takie jak m.in. mezoterapia preparatami wieloskładnikowymi, mikronakłuwanie skóry głowy, leczenie komórkami macierzystymi. Często proponujemy skojarzone leczenie, łączące kilka metod, co zwiększa szansę na osiągnięcie upragnionego rezultatu. Specjalizujemy się także w najnowocześniejszej metodzie przeszczepu włosów FUE-DHI. Zapraszamy do HairCenter Kierach w Warszawie oraz we Wrocławiu, jak również zachęcamy do skorzystania z konsultacji on-line wszystkie osoby, dla których problemem jest łysienie. Leczenie prowadzimy niezwykle skutecznie, wykorzystując zaawansowane metody przeciwdziałania nadmiernej utracie włosów.